september 27, 2017 at 13:25 • Posted in UncategorizedReacties uitgeschakeld voor Vergroot het vertrouwen van je bedrijfswebsite

Als u een online webshop of website zullen veel van uw verkopen plaatsvinden op basis van vertrouwen. Een bezoeker maakt  namelijk binnen een aantal seconden een keuze op basis van dit vertrouwen.  En over het veiligheidsslot willen we het nu eerst even hebben. Want dit wordt in oktober verplicht!

HTTPS van ranking signaal naar een must

In  2015 was HTTPS slechts een rangschikking signaal dat vooral een verschil maakte in uw algemene ranglijst, u website kreeg van Google meer prioriteit.
De zoekmachine wilde er toen namelijk al voor zorgen dat de websites die mensen via Google toegang hebben, veilig zijn en wat ze zeggen dat ze zijn.

Maar nu waarschuwt Google de webmasters om van niet-beveiligde HTTP naar HTTPS echt over te schakelen of anders het verkeer te verliezen. De deadline is in oktober 2017.  Het is dus zaak dat je hier snel mee aan de slag gaat.

HTTPS en SSL wat houdt het precies in?

HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) is dus een manier om een website veilig te maken en de ‘integriteit en vertrouwelijkheid van de gegevens van uw gebruikers’ te beschermen. De S in HTTPS staat voor Secure waarmee de Secure Socket Layer bedoeld wordt. Meer informatie over de SSL en haar varianten vind je in deze uitgebreide uitleg. Een website met alleen een contactformulier kan het af met een kleiner certificaat dan bij een webshop.

Beveiligd en dan ?

Het instellen van een secure layer zal voor de meeste ICTers niet een al te ingewikkelde klus zijn. Er zijn veel hosting partijen die dit via een one-click methode aanbieden. Met behulp van de eerder genoemde uitleg en opties zal deze eerste stap voor velen snel gedaan zijn. Maar veiligheid en betrouwbaarheid wordt niet alleen hierdoor gemeten. Er zijn nog vele extra stappen die genomen kunnen worden om de gebruiker en daarmee ook Google te behagen. Veel van de SEO richtlijnen van Google zijn hier op ingericht.

Waar kijkt Google dan zoal nog meer naar?

De zoekgigant kijkt bijvoorbeeld of de website snel worden geladen, hoe het zit structuur van de site. Kan Google (en dus gebruiker) de site goed hiërarchisch indelen en lezen?  Om al deze richtlijnen goed te implementeren vraagt vaak toch wel weer wat extra specialistische kennis. Hiermee doelen we vooral op SEO of SEO campagnes. Iets waar niet altijd de tijd en ruimte voor is om zelf uit te voeren. Erg handig dus als er een website en hosting bedrijf is die dit allemaal onder een dak beheert en je zo veel werk uit handen kunnen nemen.

Met de bovenstaande stappen kan je je onderneming een goede boost geven.

Sorry, comments are closed.