4 voordelen van tablets in de klas

juli 25, 2018 at 15:23 • Posted in UncategorizedReacties uitgeschakeld voor 4 voordelen van tablets in de klas

Werken met tablets in het onderwijs wordt steeds populairder. In de onderwijswereld bestaat er zelfs al een specifieke term voor: ‘iPad-onderwijs’. Maar wat zijn nu precies de voordelen van tablets in de klas? We zetten ze in deze blog voor je op een rijtje.

 

Voordeel 1: makkelijk in gebruik

Het eerste voordeel is dat een tablet erg makkelijk in gebruik is. Leerlingen zijn al erg digitaal vaardig en tablets sluiten hier perfect bij aan, met intuïtieve bewegingen zoals slepen, swipen en tikken. Leerlingen kunnen dus vrijwel direct aan de slag. Ook in vergelijking met andere digitale middelen (zoals laptops) hebben tablets een streepje voor. Een tablet is minder zwaar, is gemakkelijk te verplaatsen en er zijn geen accessoires nodig zoals een muis of toetsenbord.

 

Voordeel 2: persoonlijk onderwijsprogramma

Een ander groot voordeel is dat je met een tablet een écht persoonlijk onderwijsprogramma creëert voor leerlingen. Een tablet is een persoonlijk toestel, waarmee iedere leerling op eigen tempo en niveau aan de slag kan. Wanneer een leerling bijvoorbeeld eerder klaar is met een opdracht, kan hij of zij daarna zelf aan de slag met een extra verdieping in de app. Als docent heb je een beter inzicht per individuele leerling: wat gaat er goed of waar heeft iemand nét dat beetje extra hulp nodig? Daarnaast is de lesstof ook nog eens meer up-to-date: informatie in boeken veroudert snel, waardoor je vaak ieder jaar alweer nieuwe edities moet aanschaffen.

 

Voordeel 3: leuke en interactieve lessen

Lessen op school leuker en diverser maken? Als leraar ben je natuurlijk altijd op zoek naar manieren om dit te bewerkstelligen. Een tablet is het ideale hulpmiddel! Boeken zijn statisch en eenzijdig, waardoor concentreren na een tijdje voor sommige leerlingen lastig is. Een tablet past daarentegen helemaal in de digitale levenswereld van leerlingen.

 

Tablets spelen in op alle zintuigen en zijn interactiever. Leren met video’s, spelelementen en interactieve quizzen is natuurlijk een stuk interessanter dan alleen een stuk tekst. Tablets stimuleren spelenderwijs leren en zorgen ervoor dat concentratie beter blijft hangen.

 

Voordeel 4: betere duurzaamheid

Tot slot is een tablet ook nog eens duurzamer. Waar je voorheen boeken, schriften en notitieblokken moest aanschaffen is nu alles mogelijk op één apparaat. Tablets gaan daarnaast jarenlang mee, dus het is een investering die makkelijk te verantwoorden is. Geen groot investeringspotje om gelijk tablets voor de hele klas of school aan te schaffen? Of denk je eerder aan een bepaald project waar tablets handig voor zijn? Kies er in die gevallen voor om een tablet te huren. Tablets zijn te huur in alle vormen en maten, afhankelijk van de gewenste opslagcapaciteit, resolutie en schermformaat. Wilt u een specifiek tablet merk, zoals een iPad huren? Ook dit behoort tot de mogelijkheden.

 

Een tablet biedt dus vele voordelen voor het onderwijs. Wat zijn jouw ervaringen met het werken van tablets in de klas?

Hoe ontdek je SEO verbeterpunten op je website?

april 13, 2018 at 11:18 • Posted in Online marketingReacties uitgeschakeld voor Hoe ontdek je SEO verbeterpunten op je website?

Wanneer je een hogere plek in Google wilt creëren dan gaat dit altijd door middel van zoekmachine optimalisatie. Veel bedrijven doen veel moeite om een hoge plek te genereren en deze moeite is ook nodig. Bij het ene bedrijf lukt dit betere dan bij het andere bedrijf. Dit komt door verschillende factoren en de invulling van deze factoren. Veel bedrijven die voor een paar pagina’s een goede positie in Google hebben denken dat ze niks meer hoeven te veranderen. Toch kan het goed zijn om een zogeheten SEO scan te laten uitvoeren door een digital marketing bureau. Deze scan is dus niet alleen goed voor bedrijven die twijfels hebben over hun SEO, maar ook voor bedrijven waarbij het goed loopt.

Tijdens deze SEO scan kijkt een SEO specialist naar alle factoren waarmee rekening gehouden moet worden bij zoekmachine optimalisatie. Doordat hier honderden factoren onder vallen is het voor bedrijven zelf lastig om te controleren. Deze specialist kent deze factoren erg goed en kan snel zien waar er voor jou kansen liggen en waar er fouten worden gemaakt. Er wordt hierbij duidelijk gemaakt hoe jouw website er nu voor staat, en naar welk niveau jouw website gebracht kan worden. Om deze stap te maken wordt er precies beschreven hoe jouw website verder geholpen kan worden. Dit wordt vaak niet gezien door bedrijven zelf en hierdoor is het goed om een scan te laten uitvoeren. Doordat een specialist er op gefocust is om een scan uit te voeren weet hij precies waar hij op moet letten en kan hij ook efficiënt te werk gaan.

Bij veel bedrijven komen er uit deze scan veel punten waar op gelet moet worden. Dit wordt vaak verwerkt in een groot overzicht die voor het bedrijf moeilijk leesbaar is. Dit is vooral het geval bij bedrijven met onvoldoende kennis van zaken. Wanneer je deze scan hebt laten uitvoeren is het natuurlijk zonde als er niks wordt gedaan met de resultaten. Het kan hierbij goed zijn om na de resultaten te laten uitvoeren door een SEO specialist. Deze specialist zit vaak gebonden aan de SEO scan en zo kan deze specialist direct beginnen. Er wordt vaak gedacht dat het eenvoudig is om deze punten zelf uit te werken maar dit is zeker niet het geval. Een specialist is niet voor niets een specialist. Dit werk wordt dan ook sneller gedaan dan wanneer je er zelf mee bezig zou gaan. Dit scheelt dus weer tijd en deze tijd kun je zelf beter steken in andere taken in het bedrijf.

Vraagprofessionalisering

maart 23, 2018 at 07:07 • Posted in ZakelijkReacties uitgeschakeld voor Vraagprofessionalisering

Cluster Vraagprofessionalisering in de startblokken

Het maximaliseren van het voordeel voor maatschappij, economie en de sector tegen verantwoorde kosten, door het gebruik van een op het type project afgestemd aanbestedings- , selectie- en samenwerkingssysteem

Het cluster Vraagprofessionalisering richt zich op verbetering van de vraag-aanbod vormen teneinde een positieve marktdynamiek te bewerkstelligen. Wezenlijk daarbij is de inrichting van vraag-aanbod processen, en de beoordeling daarvan vanuit het spanningsveld tussen [1] de project ambities en [2] ambities voor markt- en technologie ontwikkeling. Het huidige denken in de bouw is volledig gericht op statische efficiency (afrekenen per project). Dit is historisch verklaarbaar. Het gevolg is echter, dat de dynamische efficiency, en de positieve marktdynamiek, daardoor teveel naar de achtergrond is geraakt. Het is de ambitie van dit cluster de dynamische efficiency en positieve marktdynamiek uit de achtergrond te halen en naar de voorgrond te brengen. Alhoewel dat op korte termijn offers zal vergen t.a.v. de statische efficiency, zal dat op langere termijn economisch en sociaal maatschappelijk terugverdiend worden. De dynamische efficiency zal bijdragen aan de ontwikkeling van betere producten, hogere productiviteit en nieuwe technologieën. In een positieve marktdynamiek zal de creativiteit van de bouwbedrijven meer gericht zijn op klantgerichte exploratie van nieuwe ideeën en mogelijkheden, in plaats van exploitatie van bestaande technologie. Ze zullen meer zelfscheppend kunnen acteren, onderscheidend vermogen opbouwen, en daardoor de sector naar meer volwassen niveau brengen. De ambitie van dit cluster is verbanden aan te geven en het inzicht en de instrumenten voor marktbeleid en vraag-aanbod te ontwikkelen, waarmee bewuster kan worden omgegaan met business cycles, teneinde de sector in een positieve dynamiek te brengen.

Het cluster streeft ernaar de doelstelling te bereiken door:
1. Het genereren van inzicht in vraag en aanbod processen en marktdynamica;
2. Het aanreiken van best practices en passende instrumenten voor de praktijk, voor innovatieve vraagstelling, selectie en samenwerking;
3. Het faciliteren van een gestuurde gedragsverandering, waardoor actoren bereid zijn de instrumenten toe te passen en waardoor transparantie ontstaat in marktwerking en samenwerking.
 
Het cluster heeft hierbij een continue focus op vraaggestuurde innovatie; “Wat wil de klant?”
 
Het cluster Vraagprofessionalisering is sturend voor de overige PSIB clusters. Inherent hieraan is een focus op toepasbare resultaten op korte termijn, naast een meer fundamentele aanpak op onderdelen, om een grondige basis voor de langere termijn te bieden.

Vergroot het vertrouwen van je bedrijfswebsite

september 27, 2017 at 13:25 • Posted in UncategorizedReacties uitgeschakeld voor Vergroot het vertrouwen van je bedrijfswebsite

Als u een online webshop of website zullen veel van uw verkopen plaatsvinden op basis van vertrouwen. Een bezoeker maakt  namelijk binnen een aantal seconden een keuze op basis van dit vertrouwen.  En over het veiligheidsslot willen we het nu eerst even hebben. Want dit wordt in oktober verplicht!

HTTPS van ranking signaal naar een must

In  2015 was HTTPS slechts een rangschikking signaal dat vooral een verschil maakte in uw algemene ranglijst, u website kreeg van Google meer prioriteit.
De zoekmachine wilde er toen namelijk al voor zorgen dat de websites die mensen via Google toegang hebben, veilig zijn en wat ze zeggen dat ze zijn.

Maar nu waarschuwt Google de webmasters om van niet-beveiligde HTTP naar HTTPS echt over te schakelen of anders het verkeer te verliezen. De deadline is in oktober 2017.  Het is dus zaak dat je hier snel mee aan de slag gaat.

HTTPS en SSL wat houdt het precies in?

HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) is dus een manier om een website veilig te maken en de ‘integriteit en vertrouwelijkheid van de gegevens van uw gebruikers’ te beschermen. De S in HTTPS staat voor Secure waarmee de Secure Socket Layer bedoeld wordt. Meer informatie over de SSL en haar varianten vind je in deze uitgebreide uitleg. Een website met alleen een contactformulier kan het af met een kleiner certificaat dan bij een webshop.

Beveiligd en dan ?

Het instellen van een secure layer zal voor de meeste ICTers niet een al te ingewikkelde klus zijn. Er zijn veel hosting partijen die dit via een one-click methode aanbieden. Met behulp van de eerder genoemde uitleg en opties zal deze eerste stap voor velen snel gedaan zijn. Maar veiligheid en betrouwbaarheid wordt niet alleen hierdoor gemeten. Er zijn nog vele extra stappen die genomen kunnen worden om de gebruiker en daarmee ook Google te behagen. Veel van de SEO richtlijnen van Google zijn hier op ingericht.

Waar kijkt Google dan zoal nog meer naar?

De zoekgigant kijkt bijvoorbeeld of de website snel worden geladen, hoe het zit structuur van de site. Kan Google (en dus gebruiker) de site goed hiërarchisch indelen en lezen?  Om al deze richtlijnen goed te implementeren vraagt vaak toch wel weer wat extra specialistische kennis. Hiermee doelen we vooral op SEO of SEO campagnes. Iets waar niet altijd de tijd en ruimte voor is om zelf uit te voeren. Erg handig dus als er een website en hosting bedrijf is die dit allemaal onder een dak beheert en je zo veel werk uit handen kunnen nemen.

Met de bovenstaande stappen kan je je onderneming een goede boost geven.

Wiskunde examentraining als extra hulp

augustus 2, 2017 at 15:01 • Posted in ExamenReacties uitgeschakeld voor Wiskunde examentraining als extra hulp

Voor scholieren is de examentijd altijd een hele spannende periode. Zodra de centraal schriftelijke examens naderen is het voor velen nog steeds een moeilijk te overbruggen horde en een bijles ligt in het verschiet. De scholieren dienen een brede kennis op te doen van verschillende onderwerpen uiteenlopend van binomiale verdelingen, statistiek, verbanden, differentiaal rekenen en andere vaardigheden. Naast de kennis en de vaardigheden van de scholier spelen nog twee belangrijke aspecten een rol bij het examen.

1. Moeilijkheidsgraad is onvoorspelbaar

Allereerst is het niet vanzelfsprekend dat het schoolexamen qua moeilijkheidsgraad overeenkomt met het centraal schriftelijke examen. In het meest gunstige geval zijn de schoolexamens moeilijker en kan de scholier bijna met twee vingers in de neus het examen in mei voltooien. Toch blijkt uit rapporten van de onderwijsinspectie dat de gemiddelde cijfers voor schoolexamens op veel scholen hoger liggen dan de gemiddelde cijfers voor de landelijke examens in mei. Kortom, een reden kan zijn dat deze schoolexamens niet het vereiste niveau benaderen van de centraal schriftelijke examens.

2. Welke kennis wordt behandeld?

Een tweede aspect dat van invloed is op de prestaties is de type kennis die wordt behandeld. Niet altijd is de theorie op het schoolexamen overeenkomstig met de theorie van het centraal schriftelijk examen. Dit kan zowel een voordeel als nadeel zijn. Het zal de scholier goed doen wanneer moeilijke stof niet terugkomt in het centraal schriftelijke examen. Anderzijds kan het spijtig zijn wanneer juist net niet de makkelijke theorie terugkomt op het examen in mei. Het is dus belangrijk om uit te zoeken hoe goed de school scoort als het gaat om de moeilijkheidsgraad van de schoolexamens in vergelijking met de examens in mei. Daarnaast zal de scholier bijtijds inzicht moeten krijgen in de onderwerpen die zullen worden behandeld.

Extra hulp als oplossing

De oplossing voor de bovengenoemde aspecten is het volgen van bijles Wiskunde. Er zijn vaak genoeg universitair studenten die graag extra les geven aan een schollier, zodat de stof goed begrepen wordt. Ook kan
er door scholieren die problemen ondervinden met de stof een wiskunde examentraining worden aangevraagd. Als laatste zijn er nog verschillende websites die de optie bieden om vanuit huis in te loggen om relevante video’s te bekijken en aanvullende oefenvragen te maken. Ook zijn er genoeg filmpjes op Youtube die goede uitleg geven over specifieke onderwerpen van wiskunde. De ideale voorbereiding op het examen.

In de ICT werken zonder diploma

juli 23, 2017 at 12:33 • Posted in ExamenReacties uitgeschakeld voor In de ICT werken zonder diploma

In de ICT zijn goede salarissen te verdienen. Echter is het ook mogelijk om in de ICT te werken zonder diploma? Deze vraag werd op een forum gesteld door een jongeman die tijdelijk in Thailand verbleef en daar in zijn onderhoud voorzag met computerwerk. De meningen op het forum waren redelijk positief. Een werkgever gaf aan dat praktijkervaring belangrijk is en dat een diploma alleen niet zaligmakend is. Ook werden er tips gegeven om een mooi CV op te stellen over je competenties dat goed overkomt bij werkgevers. Als je eenmaal wordt uitgenodigd voor een gesprek kun je tonen wat je waard bent.

Stage lopen

Ben je klaar met het volgen van een ICT opleiding maar heb je geen werkervaring? Probeer dan een betaalde stage te vinden. Op een website als Monsterboard bijvoorbeeld staan 1800 stageplaatsen en banen voor ICT-ers in opleiding. Deze banen zijn vaak parttime en zullen meestal niet geheel in je levensonderhoud voorzien. Het nut van een (betaalde) stage is dat je ervaring opdoet en dat dit van pas komt bij sollicitaties bij andere bedrijven. Natuurlijk is er ook de mogelijkheid dat het bedrijf waar je stage loopt zo tevreden is over je prestaties dat ze een tijdelijk contract geven.

Veel hbo vacatures

Er staan veel vacatures open in de ICT. De meeste vraag is naar developers die applicaties en systemen kunnen ontwerpen. Dit werk is op hbo/wo niveau. Verder is er veel vraag naar specialisten in de cloud computing, big data en security. Banen die het goed doen op middelbaar niveau zijn media- en netwerkbeheerder. Mbo medewerkers ICT op niveau 2/3 hebben het een stuk zwaarder. Naar dit soort banen is weinig vraag in de huidige arbeidsmarkt. Toch worden deze opleidingen nog volop aangeboden op ROC scholen en opleidingsinstituten.

ICT opleiding volgen naast baan

Heb je de capaciteiten om door te leren en wil je in de ICT werken? Probeer dan minimaal een mbo-4 opleiding te volgen. Daarnaast moet je bereid zijn om jezelf continue bij te scholen. De ontwikkelingen in de ICT sector gaan hard en je kennis is snel verouderd zijn. Een thuisstudie kan je helpen om je vaardigheden op peil te houden. Er zijn tientallen ICT opleidingen waarbij je thuis studeert in je eigen tempo op momenten dat het jouw het best uitkomt. Je kan ook naar een opleidingsinstituut in de buurt maar die zijn meestal een stuk duurder en je moet dan op een vast tijdstip er naar toe.

Online ondernemen: wat komt erbij kijken?

juli 15, 2017 at 14:56 • Posted in UncategorizedReacties uitgeschakeld voor Online ondernemen: wat komt erbij kijken?

Tegenwoordig kost het niet zo extreem veel moeite meer om een eigen bedrijf te starten. De standaarden blijven altijd bestaan, maar dit wordt en is in de loop der jaren zoveel mogelijk vereenvoudigd. Door deze vereenvoudiging wordt het ondernemerschap voor steeds meer mensen toegankelijk. De laatste jaren blijft het internet maar groeien en groeien. Velen zien en pakken dan ook hun kans om een online onderneming op te starten. Op het eerste oog lijkt het vrij eenvoudig, maar er komt meer bij kijken dan vaak wordt gedacht!

Business intelligence

Op het moment dat er met een online onderneming wordt gestart, komen er vanzelfsprekend veel online gegevens bij kijken. Om deze gegevens en documenten veilig bijeen te houden, zijn er diverse online diensten die business intelligence aanbieden. Business intelligence (ook wel BI genoemd) zorgt voor de verzameling van gegevens binnen het bedrijf en het handelsgebruik. In dit proces worden gegevens omgezet in informatie, dat vervolgens tot meer kennis en doeltreffende actie leidt. Het doel van business intelligence is om concurrentievoordeel te creëren en bedrijven (door onder andere meer kennis) slimmer te laten werken. Een aantal voordelen van Business intelligence zijn:

  • Effectief, efficiënt en veilig
  • Altijd en overal toegang tot bedrijfsinformatie
  • Workflows gemakkelijk organiseren en coördineren
  • Het visualiseert informatie in overzichtelijke scorecards en dashboards.

E-commerce

Voordat er een online onderneming wordt opgestart, zal het doel voor een gedeelte vast moeten liggen. Bedenk vooraf of er een focus zal liggen op een puur informatieve website, op puur e-commerce gebied of op beide. De e-commerce website zal een hele  andere manier van aanpak vragen, dan een puur informatieve website doet. E-commerce zal zich veel meer moeten richten op de conversies en zal daardoor eerder kiezen om te adverteren in zoekmachines. Een informatieve website zal daarentegen eerder zoekmachine optimalisatie nodig hebben om op lange termijn goed vindbaar te zijn.

Online marketing

Een online business opstarten is nummer 1, maar dan komt er ook nog de online marketing bij kijken. Naamsbekendheid creëren voor een online business is nog niet zo eenvoudig als het lijkt. Een startende onderneming doet er goed aan om een bepaalde periode te adverteren in onder andere zoekmachines. Een gespecialiseerd online marketing bureau neemt de verantwoordelijkheid voor de vindbaarheid van de startende onderneming. Naast het adverteren, is het van belang dat er ook met SEO aan de gang wordt gegaan. SEO staat voor zoekmachine optimalisatie: het optimaliseren van webpagina’s om beter zichtbaar te worden in zoekmachines zoals Google en Bing.  De specialisten zullen de website van de online business op verschillende aspecten optimaliseren, dat vervolgens tot meer leads, verkopen of conversies zal leiden!

Testmethoden en Testtechnieken

april 3, 2017 at 18:25 • Posted in UncategorizedReacties uitgeschakeld voor Testmethoden en Testtechnieken

Testen

Het methodisch proces van het aantonen van afwijkingen tussen de werkelijke werking versus de verwachte werking van een systeem of machine.

De activiteit waarbij de kwaliteit van het gehele systeem of product wordt gecontroleerd. Het proces waarmee de correcte werking van een systeem of machine wordt aangetoond. Activiteiten zoals meten, onderzoeken, beproeven, keuren met kalibers van één of meer kenmerken van een product of dienst en het vergelijken van de uitkomsten met de gestelde eisen, om te bepalen of aan deze voorwaarde is voldaan. (Definitie volgens de standaard ISO 8402 [11].)

Doel van testen

Uiteindelijk gaat het bij testen om beheersen van uw risico’s. Wat betreft pc-software kunnen we stellen dat er geen (nieuwe) foutvrije programmatuur bestaat. Het is uiteraard niet mogelijk om alles te testen. Daarom worden er aan de diverse risico’s en eisen prioriteiten toegekend.

Methoden en Technieken

Voor het opzetten van tests op een gestructureerde wijze gebruiken testers verschillende methoden. Die methoden maken vervolgens weer gebruik van een veelheid aan testtechnieken.

Normen

Een belangrijk aspect bij testen is het vaststellen van de norm. Oftewel de vraag: wat is goed? Bij computerprogramma’s kan dit vastliggen in een functioneel ontwerp, bij andere producten is er vaak sprake van een productbeschrijving, offerte of norm.

Het functioneel ontwerp van een programma beschrijft wat de functies zijn, definieert wat je van een programma mag verwachten. Dat ontwerp is dan de norm, die bepaalt of een programma correct werkt of niet. Wat overigens niet hetzelfde is als de vraag of het programma correct is of niet, immers ook het ontwerp kan fout zijn, dus als het programma volgens ontwerp goed is wil dat nog niet per definitie zeggen dat het voor het gebruik voldoet.

ESRI en OpenGISondersteuning

oktober 8, 2016 at 09:32 • Posted in UncategorizedReacties uitgeschakeld voor ESRI en OpenGISondersteuning

ESRI heeft als visie dat GIS-systemen open moeten zijn in de breedste zin van het woord. Dit houdt in dat verschillende GIS-systemen, van verschillende leveranciers, transparant moeten kunnen samenwerken. Dit betekent echter ook dat GIS-systemen geïntegreerd moeten kunnen worden met andere informatiesystemen. Hierbij geldt dat een GIS moet kunnen ‘draaien’ in elke architectuur, binnen elke infrastructuur en op elke omgeving. ArcGIS is ontwikkeld met deze visie als uitgangspunt. Op basis van ICT-standaarden is er zowel een desktop-, een component- als een serverimplementatie van ArcGIS beschikbaar. Binnen ArcGIS is een goede ondersteuning van de OpenGIS-standaarden in het kader van deze visie belangrijk.

Simple features

Vanaf de introductie van ArcGIS, vier jaar geleden, is er veel aandacht geweest voor OpenGIS-standaarden. Wat veel mensen bijvoorbeeld niet weten is dat ArcObjects, de basiscomponenten achter ArcGIS, zijn gecertificeerd conform de ‘simple features’-specificatie van het Open Geospatial Consortium (OGC, voorheen Open GIS Consortium). Met andere woorden, de kern van de ESRIsoftware is gebaseerd op OGC-specificaties. Bij de introductie van ArcGIS is vooral veel aandacht besteed aan de kern van de software. Vandaar dat de ‘simple features’ specificaties in deze tijd de meeste aandacht kregen. Zo is ook ArcSDE ‘simple features’ gecertificeerd door het OGC. Het ondersteunen van
deze specificaties heeft echter weinig impact gehad.

Webservices

Standaarden die ontwikkeld zijn voor transparant samenwerken, zijn veelal te vinden in de specificaties voor webservices van het OGC. De meest succesvolle standaard van het OGC is die voor Web Map Services (WMS). Binnen WMS is vastgelegd hoe een webservice, die kaarten als een image beschikbaar stelt, benaderd moet worden. WMS is de meest geïmplementeerde standaard door deelnemers in het consortium. Bovendien wordt de standaard al veel in de praktijk binnen en tussen organisaties gebruikt. WMS is dan ook op veel plekken in de ArcGIS-productlijn opgenomen. Alle ArcIMS image mapservices kunnen ook fungeren als een WMS-server

De kracht van een digitale nieuwsbrief: tips

april 11, 2016 at 17:14 • Posted in UncategorizedReacties uitgeschakeld voor De kracht van een digitale nieuwsbrief: tips

Een digitale nieuwsbrief is een krachtig marketingmiddel waar maar weinig bedrijven goed gebruik van maken. Een goede lijst met e-mailadressen kunnen direct of indirect extra omzet opleveren voor uw onderneming. In dit artikel willen wij u daarom een aantal tips meegeven die u kunt toepassen bij het maken van een digitale nieuwsbrief.

Wat is de kracht van een digitale nieuwsbrief?

Digitale nieuwsbrieven zijn een krachtig marketing middel omdat u met slechts 1 e-mail honderden of zelfs duizenden mensen kunt bereiken. Heeft u bijvoorbeeld een aanbieding? Dan kunt u eigenlijk gratis gebruik maken van uw eigen e-mail bestand en deze mensen allemaal bereiken! Een garantie voor meer bezoekers naar uw website en wellicht meer klanten!

Welke e-mail programma’s kan ik gebruiken?

Er zijn verschillende e-mail marketing programma’s die u kunt gebruiken voor het bijhouden van uw e-mail bestand en het versturen van e-mails. Er zijn zowel gratis als betaalde aanbieders, dit is vaak afhankelijk van de mogelijkheden en grootte van uw email lijst. Hieronder vindt u een aantal mogelijkheden:

WordPress Plugin (Gratis)
Binnen WordPress zijn er verschillende plugins waarmee u gratis digitale nieuwsbrieven kunt opmaken en versturen. Het is bovendien erg makkelijk om een bestand op te bouwen met deze software. De e-mails worden verstuurd vanuit uw eigen webserver, zorg dus wel voor genoeg verbruiksruimte!

Aweber (Betaald)
Aweber is een Amerikaanse aanbieder met e-mail marketing software. De mogelijkheden binnen het pakket zijn zeer groot. U kunt in een paar simpele stappen een prachtige e-mail versturen naar uw bestand en alles hierin kan meetbaar gemaakt worden. Aweber is verkrijgbaar vanaf 19 dollar per maand en uit te proberen voor slechts 1 dollar!

Copernica (Betaald)
Copernica is een grote professionele organisatie in Nederland met eigen e-mail marketing software. De software van Copernica is zeer compleet en u kunt echt van alles meten binnen een campagne. Daarnaast is de gebruiksvriendelijkheid ook zeer goed, een digitale nieuwsbrief maken is erg eenvoudig! Copernica is voor bedrijven met een budget die e-mail marketing serieus aan willen pakken.

Struikelblokken bij e-mail marketing

Veel ondernemers hebben moeite met het opbouwen van een e-mail bestand en vragen zich af wat zij nu in een e-mail moeten zetten. Dit is een drempel waardoor veel ondernemers niet starten met e-mail marketing. Hieronder daarom een beknopt antwoord op deze struikelblokken:

Hoe zorg ik voor een goed e-mail bestand?
Mensen geven zich niet zomaar op voor een nieuwsbrief. Zorg daarom voor een tegenprestatie, geef iets weg waar uw bestand iets aan heeft. Nee dit is geen sleutelhanger of een pen. Geef informatie of een goede korting weg voor een e-mail adres. Zo kunt u bijvoorbeeld een e-book schrijven met tips in uw branche voor ondernemers of consumenten en deze beschikbaar maken na de inschrijving op uw nieuwsbrief.

Heeft u een webshop? Dan kunt u ook korting weggeven voor een e-mail adres. Zo hebben veel webshops grote bestanden op kunnen bouwen! Deze manier is dus zeer succesvol.